Responzivní adaptivní webdesign
Responzivní neboli adaptivní a mobilní webdesign
Součástí našeho publikačního - redakčního systému je také adaptivní - mobilní - responzivní webdesign stránek jako programový modul. Zákazníci, kteří od nás zakoupili některou z licencí redakčního systému PS2 po květnu 2015, již mají tento programový modul automaticky. Zákazníkům před tímto termínem postupně upgradujeme stávající verze v rámci technické podpory a modul responzivního zobrazení do verzí postupně začleňujeme. Responzivní webdesign se tak stává nedílnou součástí našeho publikačního, neo také redakčního systému PS2 včetně podpory responzivního zobrazení v eshop modulu.
Co je responzivní webdesign?
Responzivní webdesign, někdy také označovaný jako adaptivní webdesign, zajišťuje automatické přizpůsobení zobrazení obsahu stránek v závislosti na zařízení, konkrétně tedy pro chytré mobilní telefony, nebo tablety. V případě tabletu, nebo mobilu se grafika stránky sama přizpůsobí šířce displaye tak, aby byla okamžitě čitelná bez nutnosti zvětšovat, či jinak měnit velikost zobrazení obsahu stránky. Obsah stránky se také automaticky přizpůsobuje i při pouhém otočení mobilu, tabletu o 90 stupňů.
Vše se děje automaticky, stránky samy rozpoznají rozlišení obrazovky daného zařízení a zobrazí responzivní verzi webu. Zpravidla se zvětší písmo a dotykové ovládací prvky.
Jak je tedy patrné, responzivní webdesign je v současnosti určen pro tablety a chytré mobilní telefony. Ve finále však dáváme návštěvníkům stránek na výběr možnost přepnout do klasického desktopového zobrazení.
Responzivní webdesign je nutný?
Ano, mít možnost nabídnout návštěvníkům svých stránek responzivní webdesign je dnes nutnost. Mobilních zařízení různých typů bude přibývat, zatím je to jen špička ledovce.
Dalo by se namítnout, že drtivá většina prohlížečů na mobilech a tabletech si hravě poradí se zobrazením neresponzivních stránek, ovšem zejména mladá generace uživatelů roste na mobilních zařízeních a tento trend v budoucnu pojme trvale jako standard.
Dalším pádným důvodem je politika vyhledávače Google, který ve výsledcích vyhledávání označuje a upřednostňuje v pořadí výsledků weby podporující responzivní zobrazení, pokud vyhledáváme z mobilu, či tabletu. Responzivní webdesign se tak nepřímo dotýká i SEO optimalizace stránek.